Majówka

Zaczynamy długi weekend majowy, wielkimi krokami zbliżają się wakacje – czas, który wiąże się z wyjazdami. Wielu z nas nie wyobraża sobie wakacji bez swoich zwierzaków.

W przypadku wyjazdów krajowych należy zabrać ze sobą książeczkę zdrowia zwierzaka z ważnymi szczepieniami – szczególnie ważne jest szczepienie przeciw wściekliźnie w przypadku psów i kotów wychodzących. Poza tym warto również pamiętać o zabezpieczeniu przeciw kleszczom, które często stanowią dla nas spory kłopot.

W przypadku wyjazdów zagranicznych na terenie UE dla psów, kotów i fretek wymagany jest paszport. Należy również pamiętać, iż w przypadku niekomercyjnego przemieszczania w UE więcej niż pięciu sztuk psów, kotów i fretek, zwierzętom, oprócz paszportu, musi towarzyszyć świadectwo zdrowia.

Taki paszport może wystawić lekarz weterynarii, po uprzednim sprawdzeniu, czy zwierzę domowe oznakowano zgodnie z obowiązującymi przepisami, należytym uzupełnieniu stosownych pozycji w dokumencie identyfikacyjnym informacjami, oraz podpisaniu dokumentu identyfikacyjnego przez właściciela zwierzęcia.

Paszport ma wyznaczone miejsca do wprowadzenia istotnych informacji, tj.:
– umiejscowienie chipa lub tatuażu;
-imię, gatunek, rasa, płeć, umaszczenie, data urodzenia podana przez właściciela i wszelkie cechy charakterystyczne bądź wyróżniające lub znaki szczególne danego zwierzęcia domowego;
-imię i nazwisko oraz dane kontaktowe właściciela;
-imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz podpis upoważnionego lekarza weterynarii, który wystawia lub uzupełnia dokument identyfikacyjny;
-podpis właściciela;
-informacje dotyczące szczepienia przeciwko wściekliźnie;
-informacje dotyczące szczepień przeciwko chorobom zakaźnym;
-inne stosowne informacje dotyczące stanu zdrowia zwierzęcia domowego.

Szczegółowe informacje na temat podróżowania ze zwierzętami mogą Państwo uzyskać w Powiatowym Inspektoracie Weterynaryjnym.

Zwracamy szczególną uwagę na kwestię szczepień przeciwko wściekliźnie oraz zabezpieczenie zwierzaka przeciwko kleszczom. Kilka istotnych informacji o kleszczach znajdziecie w udostępnionym przez nas artykule: https://www.facebook.com/kwiatkowscyvet/photos/a.175656619671967.1073741828.173542053216757/241345396436422/?type=3&theater